Naturvetenskapsprogrammet - Elevreportage med William Hang

ProCivitas Malmö

Hur kommer det sig att du valde ProCivitas?

Det finns många anledningar till att jag valde ProCivitas, men den främsta anledningen var att jag tyckte om skolmiljön. När jag skuggade en elev på skolan och fick se hur engagerade både lärarna och eleverna var på lektionerna, då visste jag att jag skulle passa in. Att ProCivitas har den främsta skolmaten i Malmö är bara en bonus i mina ögon!

Varför ska man välja ProCivitas?

ProCivitas tycker jag definitivt är det bästa valet om man letar efter engagerade, öppna och kunniga lärare. På lektionerna är såklart lärandet i fokus, men det hindrar inte lärarna från att slänga in lite humor och glädje också. Som elev känner jag även att man känner sig sedd, dels genom att skolan ger flera möjligheter till att påverka på olika sätt, dels genom att vi alltid kan vända oss till lärarna och rektorn när vi behöver hjälp.

Hur är lärarna på skolan?

Jag tycker att lärarna är fantastiska! De gör undervisningen rolig och lärande på samma gång och självfallet är de väldigt kunniga inom sina undervisningsämnen. Det jag tycker är väldigt bra med lärarna är att de flesta har jobbat där i många år, de vet hur de ska forma kurserna med sina elever och kollegor för att ge de bästa förutsättningarna för en bra skolgång.

Vad har du för framtidsplaner?

Efter studenten planerar jag att studera Civilingenjörsprogrammet i elektroteknik på Lunds Tekniska Högskola, dels för att uppleva studentlivet, dels för att jag känner mig bekväm i att mitt val av program förberett mig väl inför mina framtida studier. Därefter är mitt mål att arbeta med energiförsörjning eller hållbara energikällor då jag gärna vill ge mitt bidrag till hållbarheten av vår planet.

Vad är dina tips till en elev som ska välja gymnasium?

Det bästa tipset jag kan ge dig som ska välja gymnasium är att skugga elever på de skolor vars linjer du skulle kunna tänka dig börja på. När man skuggar eleverna får man den bästa uppfattningen av vad skolan har att erbjuda. Inte bara får man lära känna skolan men också människorna som jobbar och studerar där.

Läs mer om ProCivitas privata gymnasium Malmö

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av ProCivitas privata gymnasium Malmö.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.