Smilla på Restaurang- och livsmedelsprogrammet

Praktiska gymnasiet Stockholm Bromma

Smilla - Restaurang- och livsmedelsprogrammet

Smilla på Restaurang- och livsmedelsprogrammet

Hej, mitt namn är Smilla. Jag går åk 1 och just nu gör jag APL på Usine vid Medborgarplatsen. Vi får servera, vara i köket och göra lite av varje, jag har lärt mig supermycket. Det roligaste med att vara på en riktig arbetsplats är att man får arbetslivserfarenhet. Man blir lite härdad.

Varför valde du att läsa Restaurang- och livsmedelsprogrammet?

Jag är intresserad av mat och tycker om att jobba praktiskt, det är därför som jag har valt Restaurang och livsmedel med inriktning Kök och servering. Det är superkul. Jag har inte ångrat mitt val.

Hur trivs du på Praktiska Gymnasiet Stockholm Bromma?

På skolan är det lugnt. Alla är oftast glada, man hör bara skratt i korridorerna. Det är både praktiskt och teoretiskt på lektionerna, men jag föredrar det praktiska. Man måste inte kunna allt när man börjar, jag har till exempel läst in grundskole matematiken, som jag saknade från nian. Allt är lättare här.

Jag tycker supermycket om lärarna här. De frågar ofta om man behöver hjälp och de bjuder gärna på sig själva. En bra blandning mellan teoretiskt och praktiskt, vilket gör att man inte tröttnar på något. Vi har två dagar APL mitt i veckan och sedan teori övriga dagar. Miljön på skolan är lugn. Och min klass är superbra. Alla är väldigt coola.

Vad vill du göra efter studenten?

När jag är klar med mina tre år vill jag läsa vidare på högskolan. Jag funderar på att bli mäklare men vill fortfarande jobba med mat i någon form. Så jag vet inte riktigt vad det blir. Jag tycker om att jobba med händerna.

Varför tycker du att man ska söka till Praktiska Gymnasiet Stockholm Bromma?

Jag tycker att ni ska välja Praktiska Stockholm Bromma för det är fantastiska lärare, underbara elever och det är superkul på lektionerna. Ja, det är helt enkelt en bra skola. Miljön spelar roll och här har vi lärare som motiverar och det är lagom med elever. Jag tycker om att åka till skolan.

Läs mer om Praktiska gymnasiet Stockholm Bromma

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Praktiska gymnasiet Stockholm Bromma.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.