Axel på Handel- och administrationsprogrammet

Praktiska gymnasiet Nacka

Axel på Handel- och administrationsprogrammet

Axel går andra året på Handel- och administrationsprogrammet med inriktning Handel och service. Axel trivs mycket bra på sin praktikplats, han får arbeta i kassan, inventerat lager, hantera kundkontakter och instruera besökare.

Varför valde du Handel- och administrationsprogrammet?

Det är ett program som är brett och man kan arbeta med väldigt många olika saker när man är klar. Jag tycker inte heller om att sitta still, att arbeta praktiskt passar mig väldigt bra och därför valde jag Praktiska Gymnasiet Nacka.

Vad får du lära dig på inriktningen Handel och service?

Vi gör väldigt många olika saker. Vi arbetar med teoretiska uppgifter i skolan och kopplar det till mer praktiska uppgifter där vi får gå ut och titta på hur det fungerar i verkligheten. Vi har gjort många roliga saker under utbildningen. Jag är väldigt nöjd med mitt val!

Hur är det att plugga på Praktiska Gymnasiet Nacka?

Det är en väldigt bra skola, sköna ”vibes” mellan lärare och elever. Jag tycker klassen är väldigt bra, vi har kul ihop! Alla lärare vill att man ska klara sig och är engagerade. Jag tycker mina lärare är bra!

Hur är det att vara på praktik (APL)?

Det är väldigt roligt, man får verkligen lära sig hur arbetslivet fungerar. Jag får lära mig många olika saker. Jag har exempelvis arbetat i kassan, inventerat lager, haft kundkontakter och instruerat våra besökare. Jag har många roliga minnen från min praktikplats.

Vad vill du göra efter studenten?

Jag drömmer om att resa runt i olika länder och arbeta i företag som har koppling till parkour. Som det är nu kommer jag nog inte plugga vidare precis när jag är klar, men kanske längre fram.

Har du några tips till de som ska börja gymnasiet i höst?

Se till så att du får en praktikplats där du trivs, då blir det garanterat roliga gymnasieår. Dessutom tycker jag att man ska söka till Praktiska Gymnasiet Nacka därför att det är en väldigt bra skola där man kommer träffa många nya kompisar.

Läs mer om Försäljnings- och serviceprogrammet

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Praktiska gymnasiet Nacka.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.