i Tibro
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

Olinsgymnasiet Tibro

Nu öppnas dörrarna till Olinsgymnasiet Tibro – det senaste tillskottet är belägen i Tibros skolområde och mitt bland flera olika idrottsanläggningar. Skolan erbjuder ett bra utbud av högskole- och yrkesförberedande program samt en unik idrottsprofil som präglas av Tibros starka föreningsliv.

Olinsgymnasiet Tibro är en skola där drömmar får ta plats och där studiemål förverkligas. Skolan övervinner utmaningarna tillsammans i såväl klassrummet som i ishallen eller på motocrossbanan. Vill du bemästra en Triple lutz, bli ett proffs i CAD eller är du kanske vår nästa finansminister? Vill du ha en riktigt bra och genomtänkt gymnasieutbildning närmare där du bor? Då är Olinsgymnasiet i Tibro gymnasieskolan för dig!

Genom att samarbeta med det lokala näringslivet och erbjuda relevanta yrkesutbildningar ger skolan dig trygghet och rätt kompetenser för arbetslivet. Med skolans olika inriktningar och unika idrottsprofiler har du stora möjligheter att vara med och forma hur just din utbildning ska se ut.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Är du intresserad och vill veta mer om Olinsgymnasiet Tibro, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på Olinsgymnasiet Tibro

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Olinsgymnasiet Tibro.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Andel lärare med leg. och behörighet

Antal elever per lärare

Andel med examen inom 3 år 80,8
Antagningspoäng medel 237,5 2023
Lägsta antagningspoäng 205,0 2023
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan