Josefine berättar om LBS Linköping

LBS Linköping

“DEN BÄSTA GYMNASIESKOLAN ATT SÖKA TILL OM DU PLANERAR ATT JOBBA MED SPEL ELLER REKLAM”

Josefine Rosenlind, 18 år och går på LBS Linköping där hon pluggar Spelgrafik. Hon valde LBS för att hon vill jobba inom spelindustrin i framtiden.

Josefin valde LBS Spelgrafik för att hon alltid har varit intresserad av att rita ochs spelindustrin. På utbildningen får hon uttrycka sin kreativa sida genom att rita och skapa spel.

• I spelgrafik får varje elev skapa individuella spel från idé till färdig produkt med hjälp av en pipeline för att hålla arbetet i schack. Under detta lär sig eleven exempelvis att rita, animera och koda samt erfarenhet kring hur en arbetsprocess fungerar inom spelbranschen.

Josefin tycker också att hon får bra stöd från sina lärare för att de har liknande intresse som sina elever.

• Dessutom är lärarna extremt hjälpsamma och passionerade i sina ämnen, något som har hjälpt mig att utvecklas mycket fort under dessa tre år, berättar hon.

Josefin känner att det finns stor gemenskap på LBS Linköping.

• Jag har tidigare studerat på stora grundskolor och jag har aldrig upplevt en sådan stor gemenskap som jag gör på LBS Linköping.

Varför ska man söka till LBS Linköping?

• LBS Linköping är den bästa gymnasieskolan att söka till om du planerar att jobba med spel eller reklam senare i arbetslivet. Skolans lärare har erfarenhet inom dessa branscher och kan stötta och hjälpa dig ända fram till målet, berättar hon.

Efter studenten har Josefin ögonen på The Game Assembly.

• Där tänker jag fortsätta att studera spelgrafik med inriktning concept art för att ytterligare närma mig spelindustrin. Målet är att arbeta inom de stora företagen, exempelvis Blizzard Entertainment, berättar hon.

Vad ska man tänka på när man väljer gymnasium?

• Tvinga inte dig själv till att välja en linje som du inte känner dig motiverad till att läsa. Gymnasiet avgör inte vad du sedan kommer att jobba med i arbetslivet.
  • Om du ångrar dig och saknar behörighet för en specifik högskoleutbildning, kan du alltid komplettera efter gymnasiet. Huvudsaken är att du följer ditt hjärta.

Läs mer om LBS Kreativa Gymnasiet Linköping

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av LBS Kreativa Gymnasiet Linköping.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.