i Kalmar
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

LBS Kreativa Gymnasiet Kalmar

LBS Kalmar – här kommer vi!

Till hösten 2024 öppnar LBS Kreativa Gymnasiet i Kalmar! LBS förbereder dig att ta dig an framtidens kreativa branscher redan på gymnasiet.

Vi erbjuder två gymnasieprogram: Teknikprogrammet och Estetiska programmet. Våra inriktningar riktar sig till de som är intresserad av: spelutveckling, app- och webbutveckling, spelgrafik och grafisk design. Hos oss kommer du även att kunna välja till E-sport som ett individuellt val inom båda programmen.

Efter LBS

På LBS får du ägna dig åt just ditt intresse samtidigt som du blir förberedd för vidare studier på högskola och universitet. Det finns en mängd olika högskolor och yrkeshögskolor inom spel, design och media för dig som efter gymnasiet vill fortsätta siktet mot en kreativ bransch. Eftersom alla våra utbildningar ger högskolebehörighet får du även möjligheten att plugga vidare mot en mängd andra yrken.

Varför ska jag söka till LBS Kalmar?

Vi vill att du ska ha tre riktigt roliga gymnasieår där du kommer få utvecklas och utmanas men också få möjlighet att engagera dig i olika elevaktiviteter som LAN, LBS awards, tävlingar och game jams – varmt välkommen att bli en LBS:are!

Är du intresserad och vill veta mer om LBS Kreativa Gymnasiet Kalmar, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på LBS Kreativa Gymnasiet Kalmar

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av LBS Kreativa Gymnasiet Kalmar.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Hitta till skolan

Sponsrad