i Högsby
Vill du veta mer?

Om skolan

Välkommen till Högsby Utbildningscenter!

Högsby Utbildningscenter sätter man begrepp som kunskap, trivsel, elevinflytande och flexibilitet i centrum. Skolan erbjuder Introduktionsprogrammet. I skolan arbetar man oftast i mindre grupper och utgår från elevens intressen och förutsättningar. Lärare på Högsby Utbildningscenter försöker tillgodose alla elevers önskemål genom att skapa individuella lösningar i studierna.

Högsby Utbildningscenter erbjuder en personligt utformad utbildning som ger varje elev möjlighet att förvärva de kunskaper, insikter, förmågor och färdigheter som krävs för att kunna leva och verka i framtidens demokratiska, mångkulturella och informationsuppbyggda samhälle. Du får den undervisning du verkligen behöver genom en individualisering av studierna.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Högsby Utbildningscenter

Huvudman

Högsby kommun

Kommunal gymnasieskola

1 gymnasieskola

Introduktionsprogrammet Ort Recensioner
Introduktionsprogrammet Högsby

Andel lärare med leg. och behörighet 2020/21

Antal elever per lärare 2022/23

Högsby Utbildningscenter 6,7

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan