i Stockholm
Vill du veta mer?

Om skolan

ESS-gymnasiet – precis som alla andra skolor, fast på ett annat sätt

På ESS-gymnasiet blir eleverna sedda och får med rätt stöd, möjligheter att lyckas utifrån sina individuella behov. Digitala redskap och anpassningar används för att möta varje elev. Eleverna undervisas av två lärare i klassrummet, duo-undervisning. Elevernas schema innehåller lärarledd studio- och mentorstid utan håltimmar. Individuella val som erbjuds utöver meritgivande kurser är tex kriminologi och historia 2.

Lärarna på skolan har stor kunskap om funktionsvariationer och anpassningar som behövs för att eleverna ska lyckas med sina studier.

ESS-gymnasiet har ett elevhälsoteam som består av skolpsykolog, skolkurator, skolsköterska, skolläkare, specialpedagoger samt studie -och yrkesvägledare som samarbetar nära lärarna för elevernas måluppfyllelse.

Välkommen till ESS – en gymnasieskola med specialpedagogisk profil!

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på ESS-gymnasiet

Huvudman

Stockholms kommun

Kommunal gymnasieskola

27 gymnasieskolor

Högskoleförberedande program
Samhällsvetenskapsprogrammet Ort Recensioner
Samhällsvetenskapsprogrammet Stockholm
5,0 (1)
Introduktionsprogrammet
Introduktionsprogrammet Stockholm

Andel lärare med leg. och behörighet 2022/23

Antal elever per lärare 2022/23

ESS-gymnasiet 5,8

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan

Tjurbergsgatan 23-25F

Fax 08-508 33 709
essgymnasiet.stockholm.se

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 2 recensioner
Skriv en recension
Jack
04 jun 2023
Rekommenderar

Detta är en trevlig skola som ser efter att alla är behandlade på ett rättvist sätt.

Michaela
23 feb 2016
Kunde inte valt bättre skola!

Skolan erbjuder allt jag vill ha och lite extra! Finns det något problem tar lärarna hand om de direkt!

Sponsrad