i Stockholm (+ 10 orter)
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

Det här är ditt år!

En upplevelse du har med dig hela livet

Bo tillsammans med en värdfamilj, gå på en lokal High School, lär dig flytande engelska och träffa vänner för livet. Ett utbytesår är en upplevelse som kommer att förändra hela din värld.

Bli flytande i engelska

När du reser som utbytesstudent med EF fördjupar du din engelska på så många fler sätt än genom skolböcker och grammatikprov. Under ditt utbytesår får du möjligheten att behärska språket i ditt vardagliga liv - på din lokala High School, vid middagsbordet med din värdfamilj eller på fritiden med dina nyfunna vänner.

Personlig utveckling

Ett utbytesår på High School är ett tillfälle attverkligen växa som människa. Du kommer som utbytesstudent att bli expert på de små tingen, som att övervinna blygsamhet eller fråga efter vägen, men du får också viktig livskunskap som ger dig ett försprång inför framtida högskolestudier och arbetsliv. Det handlar om så mycket mer än att bara få flyt i engelskan.Under utbytesåret kommer du att upptäcka styrkor hos dig själv som du kommer att ha nytta av under resten av ditt liv.

En del av familjen

Under ditt utbytesår kommer du att bo tillsammans med en värdfamilj som med glädje och värme tar emot dig som utbytesstudent. Här är du ingen gäst, utan kommer bli en naturlig del av familjen och deras vardagliga rutiner.

En organisation du kan lita på

EF High School Exchange Year har främjat global medvetenhet genom studentutbyten i mer än 40 år. Vi har tjänat förtroende och respekt genom åren från alla de utbytesstudenter, föräldrar, värdfamiljer och skolor som vi arbetat med. Vi kommer vara med dig för att ge råd och stöd från det att du ansöker till utbytesprogrammet, tiden före din avresa och under hela ditt utbytesår - både i Sverige och i värdlandet. Vi arbetar för ett gemensamt mål – ett lyckat utbytesår för dig!

Vill du veta mer? Få mer information här eller ring oss på 08-58793050

Är du intresserad och vill veta mer om EF High School Exchange Year, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på EF High School Exchange Year

Utlandsstudier
Utbytesår / High School Ort Recensioner
EF High School - New York Flera orter (2)
EF High School - Oxford, UK Flera orter (2)
EF High School - Pasadena, California Flera orter (2)
EF High School Exchange Year - USA Flera orter (2)
5,0 (4)
  • = Riksintag

För att beställa en gratis katalog från EF Education First, fyll i följande uppgifter:

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Hitta till skolan

Strandvägen 13B
11487 Stockholm

Tel: 08-5879 3050
www.ef.se

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 8 recensioner
Skriv en recension
David-Lior Banoun Rappaz
25 aug 2021
Amazing exchange year

I went to the US for one year with EF High School Exchange Year, and it was definitely the best year of my life. Every person that I have met there has had an impact on the pers...

Visa hela
Stella
13 sep 2017
En livsförändrande resa!

Ett fantastiskt år på alla sätt. Min skola var precis som jag drömt och familjen var så snäll och välkomnande. Vänner för livet!

Evelina
13 sep 2017
Utbytesår

Jätte bra organisation som är så seriösa och är så nöjd att jag valde EF!

Sponsrad