Ebersteinska gymnasiet

Om skolan

Ebersteinska gymnasiet utbildar för framtiden

Med mer än 160 års erfarenhet vet vi vad som krävs av en riktig skola. Därför har våra lärare lång erfarenhet och hög kompetens. Oavsett vilket utbildning du väljer får du grunden för att vara med att påverka och förändra vår framtid. I en toppmodern skola med en atmosfär av trygghet och gemenskap skapar du en bra grund för fortsatta högskolestudier och även för att börja jobba.

Tillsammans skapar vi en framtid inom ekonomi, naturvetenskap, samhällsvetenskap, teknik samt vård och omsorg. Du kan även kombinera din utbildning med en satsning på E-sport eller annan idrott inom lokal idrottsutbildning.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Ebersteinska gymnasiet

Huvudman

Norrköpings kommun

Kommunal gymnasieskola

Läs mer här

7 gymnasieskolor

Ekonomiprogrammet

Naturvetenskapsprogrammet

RIG / NIU

Samhällsvetenskapsprogrammet

Teknikprogrammet

Vård- och omsorgsprogrammet

Antal elever på skolan år : cirka 620

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan