Heydar på Barn- och fritidsprogrammet

Didaktus Jakobsberg

Heydar på Barn- och fritidsprogrammet

Heydar går i åk 3 och läser Pedagogiskt och socialt arbete på Didaktus Jakobsberg. Han tycker att det är en trygg och säker skola med lärare som motiverar honom och hjälper honom att lyckas. Heydars dröm är att jobba som idrottslärare i framtiden, något han kommer läsa vidare till efter studenten.

Varför valde du att läsa Barn- och fritidsprogrammet?

Jag ville bli idrottslärare och jag tror programmet, genom att jag läser om barn och ungdomar, ger mig bättre kunskap om människor. Detta tror jag gynnar min fortsätta bana mot idrottslärare. Jag har hela tiden känt att det var rätt program för mig. Jag är en människa som vill jobba med människor, samt att jag har fått vägledning av min idrottslärare i grundskolan att detta skulle passa mig. Jag har också drivit fotbollsaktiviteter i åk 8 och jag fick förtroendet att ha nycklar till idrottshallen då.

Vad tycker du om Didaktus Jakobsberg?

Riktigt bra skola! Jag får den hjälp jag behöver och lärarna är uppmärksamma på våra behov. Jag upplever att lärarna vill att jag skall lyckas. Klassen har varit både bra och dålig, men det har nog varit en ganska vanligt klass.

Har du lärt dig något hittills du inte trodde när du började?

Jag trodde alla teoretiska ämnen skulle vara svåra, men lärarna motiverade mig att klara och jag fick rätt hjälp.

Vad har varit roligast på Didaktus Jakobsberg?

Roligast är att känna tryggheten i skolan, jag var inte lika säker och trygg i grundskolan som jag är här på Didaktus.

Vill du plugga vidare efter studenten?

Ja, jag ska plugga vidare på universitet och läsa idrottslinjen. Jag vill bli Idrottslärare till 100%!

Vad är det bästa med att vara ute på praktik (APL)?

Att man får hålla på med människorna praktiskt och lära sig förstå teori och praktik i ett sammanhang.

Vad ska man tänka på när man väljer gymnasium?

Först skall du tänka på vad du vill bli, sen sök det gymnasium som har den linjen. Jag tänkte bara på vad JAG ville inte vad mina kompisar sökte.

Varför tycker du att man ska söka till Didaktus Jakobsberg?

Framförallt så går det inte att få bättre lärare. Det är bra mat i matsalen, vi har en cafeteria och jag tycker det är bra skolmiljö.

Läs mer om Barn- och fritidsprogrammet, Pedagogiskt och socialt arbete

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Drottning Blankas Gymnasieskola Jakobsberg.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.