i Uppsala
Vill du veta mer?

Om skolan

Cultus gymnasium i Uppsala

Cultus gymnasium i Uppsala erbjuder Vård- och omsorgsprogrammet med fokus på Akutsjukvård och räddningsmedicin.

Vård- och Omsorgsprogrammet

På Cultus erbjuds profilen Akutsjukvård och räddningsmedicin på Vård- och omsorgsprogrammet. Du får en bra förberedelse inför ditt kommande yrkesliv och möjligheterna efter en examen från Cultus är många. En del av eleverna väljer att arbeta som undersköterska, medan andra väljer att läsa vidare till polis, brandman, fysioterapeut eller sjuksköterska, men möjligheterna är många fler om du med hjälp av ditt individuella val läser kurser som ger dig behörighet till andra utbildningar.

Cultus Gymnasieskola startade hösten 2006 i Uppsala. Cultus omvårdnadsutbildning sätter eleven i centrum under hela utbildningen. Skolan försöker belysa så många sidor som möjligt av lärande.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på CULTUS Gymnasieskola

Huvudman

Folkuniversitetet Stiftelsen Kursverksamheten vid Uppsala universitet

Fristående gymnasieskola

2 gymnasieskolor

Yrkesprogram
Vård- och omsorgsprogrammet Ort Recensioner
Vård- och omsorgsprogrammet Uppsala
Introduktionsprogrammet
Introduktionsprogrammet Uppsala

Andel lärare med leg. och behörighet 2023/24

Antal elever per lärare 2023/24

CULTUS Gymnasieskola 13,2

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan

Bergsbrunnagatan 1
753 23 Uppsala

www.cultusutbildning.se

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 2 recensioner
Skriv en recension
29 apr 2020

Så glad att jag valde Cultus! Lärarna är fantastiska och bär på mycket erfarenhet efter att själva ha jobbat inom vården.

Pumba
06 apr 2016
Bästa skolan

Bästa skolan med grymma lärare, rolig praktik, underbar tid spenderad på brandstationen, fantastisk gemenskap