Amerikanska gymnasiet

Om skolan

Välkommen till Amerikanska Gymnasiet!

Vi har kombinerat det bästa från den svenska gymnasieskolan med det bästa från high school.

Amerikanska Gymnasiet är en svensk gymnasieskola som utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet kombinerar det främsta från det svenska och det amerikanska skolsystemet. Skolan vänder sig till dig som är studiemotiverad med ambition om att få en gymnasieutbildning med internationella fördelar. Du får studera i en modern och lugn studiemiljö med inslag från amerikansk high school.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Amerikanska gymnasiet

Andel lärare med leg. och behörighet 2022/23

Antal elever per lärare 2022/23

Amerikanska gymnasiet
Amerikanska gymnasiet 21,5

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket
Sponsrad