Yrkesgymnasiet

YrkesgymnasietYrkesgymnasiet

Yrkesgymnasiet är det rätta valet av gymnasieskola för dig som vill lära dig ett yrke från grunden på en utbildning där du också får jobba mycket praktiskt. Under minst halva tiden av din utbildning får du vara på en arbetsplats tillsammans med erfarna handledare.

Små och trivsamma skolor

Yrkesgymnasiets skolor är relativt små och man jobbar mycket för att hålla hög trivsel och kvalitet. Skolan sätter dig som elev i fokus och ger dig alla förutsättningar för att kunna prestera bra resultat. Detta är för dig och din framtid.

Praktisk utbildning

En stor del av din utbildning på Yrkesgymnasiet får du vara ute på företag och göra praktik. Du får då hjälp av en handledare med mycket erfarenhet och du får bra förutsättningar för att lära dig ett yrke så som det fungerar ute i riktiga arbetslivet. Några av Yrkesgymnasiets utbildningar är:

• Byggnadsarbetare
  • Frisör