Öka synligheten med hjälp av recensioner

Öka synligheten online med hjälp av recensioner

Recensioner - Syns man så finns man!

72%* av blivande gymnasieelever läser recensioner inför sitt gymnasieval. 65%* av dessa säger att de påverkas ganska eller väldigt mycket av att läsa recensioner. Öka synligheten för er skola på såväl gymnasium.se som på Google genom att arbeta aktivt med recensioner. Vi listar några enkla tips på hur ni kan öka mängden recensioner!

• Använd elevambassadörer som sedan kan uppmuntra fler elever att skriva recensioner
  • Nyttja gymnasium.se:s recensionsverktyg som ni hittar i ert kundlogin. (Vi hjälper gärna till och skickar ut inbjudan till elever att recensera skolan, det enda vi behöver är elevernas mejladresser.)
  • Lägg till vår recensionswidget på er egen hemsida som visar en femsiffrig betygsskala baserat på era recensioner på gymnasium.se, den är även länkad till er recensionssida på gymnasium.se.
  • Gör recensionsutskicken till en rutin, exempelvis kan ni varje år göra ett utskick till alla sistaårselever.

* Baseras på gymnasium.se:s undersökning  "Gymnasierapporten" från december 2017

ÖKAD SYNLIGHET I SÖKRESULTATEN PÅ GOOGLE:

Sökresultat på Google

Ökad synlighet på Google

FÖRDELARNA FÖR ER SOM SKOLA

Recensioner är inte bara positivt för eleverna utan även fördelaktigt för skolan då det:

• Ökar er synlighet på gymnasium.se, då fler sökord kopplas ihop till
    er skola, vilket bidrar till att ni kommer högt upp bland föreslagna skolor.
  • När man söker efter skolan på Google syns betyget som skolan fått i form av
    stjärnor på en femgradig skala, till höger om skolans kontaktuppgifter.
  • Ger skolan en möjlighet att kartlägga vad eleverna tycker är bra med skolan
    samt se över elevernas mer kritiska synpunkter.
  • Gör det möjligt för skolan att bemöta kritik från negativa recensioner.
  • Bidrar till skolans trovärdighet och transparens.

VISA UPP ERA RECENSIONER PÅ ER EGEN HEMSIDA:

Visa upp era recensioner på er hemsida med hjälp av vår widget!

Såhär lägger du till vår widget på er hemsida, steg för steg.