Vad pluggade din favoritinfluencer på gymnasiet?

Vill du veta vad Tone Sekelius, Andrea Hedenstedt, William Spetz, Daniel Redgert och Keyyo gick på gymnasiet? Klicka för att läsa mer här!

Är du lika nyfiken som oss på vad din favvo-influencer gick för program på gymnasiet? Vi på gymnasium.se har tagit reda på vad Tone Sekelius, Andrea Hedenstedt, William Spetz, Daniel Redgert och Keyyo gick på gymnasiet.

Tone Sekelius

Thomas Sekelius

En av Sveriges största Youtubers som framförallt är känd för sina fantastiska smink-tutorials. Under de senaste åren har hon hunnit med att släppa en bok och var tidigare i år aktuell i hennes egen dokumentär. Hon har tidigare lidit av ätstörningar och ångest men efter att hon började Estetiska programmet på gymnasiet har hon lagt det bakom sig. Hon tog studenten 2016 i Eskilstuna.

Andrea Hedenstedt

Andrea är en person att bli inspirerad av! Hon har bloggat sedan 2008 och når idag hundratusentals unga på Instagram, Youtube och med sin podd ”Mathilda och Andrea”. Andrea gick ut gymnasiet 2015 och hade då pluggat Ekonomiprogrammet i Stockholm.

William Spetz

Willam slog igenom med sin Youtubekanal ”Lilla Bloggen” och har sedan dess hunnit med att ha egna serier på SVT Play och skådespelat i kända svenska serier som bland annat "Störst av allt" och "Solsidan". Han har även programlett musikhjälpen. På gymnasiet gick han Estetiska programmet med inriktning teater i Umeå.

Daniel Redgert

Han kallas för PR-geni och släppte under 2017 boken ”Vem fan är han?”. Sen några år tillbaka driver han även bolaget "Redgert Comms" som jobbar med bland annat marknadsföring och affärsutveckling. Han gick Naturvetenskapsprogrammet på gymnasiet i Västerås och drömde om ett häftigare liv i Stockholm.

Keyyo

Även Kristina Petrushina slog igenom med humoristiska filmer på Youtube. Under 2017 och 2018 var hon programledare för Talang i TV4 tillsammans med Pär Lernström. Hon ledde även 2018 års Barncancergala tillsammans med Carina Berg. För tillfället är hon aktuell i serien "Svenska powerkvinnor" på TV3. Kristina gick Estetiska programmet i Göteborg på gymnasiet.

Annonser