Behöriga lärare - Forum

2009-08-25 11:47   Pia
Hej Jag är kanske lite tidig med frågan men min son skulle vilja börja på er skola nästa läsår. Han är dock lite osäker på vilket program. Min fråga till er är. I vilka yrkesämnen har ni behöriga lärare? mvh Pia

RE: Behöriga lärare
2009-08-25 15:30   EG
Ni och er son är hjärtligt välkomna att komma till oss på ett besök där vi mer nyanserat kan ge Er och Er son information om vår skola samt den personal som arbetar hos oss. Ni är välkommen att ringa mig på telefonnummer 0340-677110. MVH Embla Götberg rektor

RE: Behöriga lärare
2009-08-25 19:37   Pia
Eftersom jag är hörselskadad så har jag svårt att kommunisera på andra sätt än skriftligt. Vad menar du med mer nyanserat sätt. Finns det olika typer av behörighet? Om du inte vill skriva offentligt kan du maila svaret till pia70johansson@gmail.com mvh Pia

RE: Behöriga lärare
2009-08-26 10:45   EG
Vad jag menar med ett mer nyanserat sätt är att det är lättare att få en inblick i vår verksamhet om man ser hur skolan ser ut, dess lokaler etc. Vi har behöriga lärare inom alla områden utom byggprogrammet golv och platt samt el. Inför detta läsår har jag nyanställt och om de trivs med att arbeta som lärare så kommer dessa två att börja en lärarutbildning höstterminen 2010. Att hitta bra yrkesmän som därtill är behöriga lärare är mycket svårt och de jag inför detta läsår har anställt är mycket duktiga inom resp yrkesområden samt har arbetat med ungdomar som tränare eller liknade på sin fritid. Om du har fler frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta mig igen

Praktiska Varberg
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information