Arbetsplats? - Forum
2010-01-30 20:53
Fundersam
Hej.
Jag funderar på att välja er gymnasieskola, men har en fråga. På er hemsida står det att man arbetar ute på en arbetsplats två dagar i veckan men i meddelandet ovan står det att man gör det en dag i veckan. Vilket stämmer?
Tack.
RE: Arbetsplats?
2010-01-31 13:33
Claes Calmram
Hej.
Nu ser jag tyvärr inte meddelandet ovanför.
Antal dagar man är ute på praktik beror på vilken utbildning man väljer. Vissa utbildningar har praktik 1 dag i veckan både höst och vårtermin, medan andra har 2 dagar i veckan på vårterminen. Sedan är man också ute och praktiserar sin inriktning 1 eller 2 dagar i veckan. Tex om man går hästhållning så är man på praktik 1 dag i veckan och på ridskola 1 dag i veckan både höst och vårtermin. Vilket program är du intresserad av?
mvh Claes
2010-02-01 19:22
Fundersam
Jag är intresserad av inriktningen djurvård, hur många dagar är man ute och arbetar och hur många dagar läser man vanliga kurser.
Hälsningar.
2010-02-02 14:16
Claes Calmram
Hej.
Under första året så är man ute på praktik 1 dag i veckan och 1 dag då man läser djurkurser. De andra 3 dagarna läser du i skolan. Till år 2 väljer man om man vill fördjupa sig med fler djurkurser eller välja naturvetenskapliga kurser. Du har även praktik i 2:an och 3:an.
mvh Claes
Intresserad av tråden: Arbetsplats?? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.
Så funkar det
Hitta en gymnasieskola du är intresserad av
Gör en intresseanmälan
Skolan kontaktar dig med mer information
Medlemslogin