Förvirrad - Forum

2009-10-06 21:49   AA
post Hejsan , altså jag är helt osäker .. Jag ska snart börja på ett gymnasium och jag vill jättegärna välja juridik , men alla säger att pauli gymnasium inte är bra eftersom det bara är invandrare , typ flyktingar o sånnt ... altså jag vill veta lär man sig ? får man den hjälp man vill ha? Är skolan bra? stämmningen , själva skolan och lärarna?. Vad är en '' specialutformad linje'' typ det står så '' specialutformad linje Juridik '' ? .. förstår ingenting .. snälla hjälp?

RE: Förvirrad
2009-10-07 19:22   Edward
Hej, Förvirrad! Pauli gymnasiums juridiska inriktning är en specialutformning av den ekonomiska inriktiningen på samhällsprogrammet. Det du läser hos oss är dessutom 300 poäng (av gymnasiets 2500) natioenella och lokala kurser inom juridik. Det rör sig om rättskunskap, affärsjuridik, privatjuridig, eg-rätt och så vidare. Vår skola påminner mycket om hur Malmö som stad ser ut. Vi har elever från Sverige likväl som från andra länder. Hos oss är det inte särskilt viktigt varifrån du kommer. Vårt fokus är att alla elever skall lyckas så bra som möjligt och att bli förberedda för högskola och universitet. Vi berömmer oss om att ha en mycket väl utvecklad struktur för att stödja och stötta eleverna utifrån elevernas mål. Du frågar om skolan är bra. Det är den naturligtvis om jag skall svara (jag är rektor för programmet). Det vore nog en bättre idé om du kommer på vårt Öppet hus som vi har den 23 november för att träffa våra elever eller varför inte bara komma förbi en dag och tala med eleverna direkt. Om du vill ha direkt kontakt med oss så rekomenderar jag att du ringer till skolan så kan vi hjälpa dig. Med vänliga hälsningar Edward Jensinger, Rektor på Pauli gymnasium 040-346565

Pauliskolan
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information