Ingen aning om vad jag ska göra - Forum

2014-12-31 08:16   Emma

Hej. Finns det någon som vet om några väldigt små gymnasieskolor i Stockholm? Jag har ingen aning om vad jag ska välja. Jag ska egentligen ha gått första året nu men mina betyg räckte inte så jag måste gå igenom hela gymnasievalet IGEN... Och jag vet inte vad jag är intresserad av... Jag är väldigt osocial och gillar inte stora folkmassor så jag vill ha en liten skola, men jag kan inte sitta vid en skol bänk hela dagen och plugga teoretiska ämnen... Om det är någon som vet om någon liten skola i Stockholm snälla svara... ganska brottom... Tack

RE: Ingen aning om vad jag ska göra
2015-01-08 15:46   Madde

Hej, vet inte om svaret är försent, men Gullviva Gymnasium erbjuder bra undervisning i små klasser. skolan ligger i Tullinge. Gör en intresseanmälan här på sajten så kontaktar skolan dig! annars om du inte vet vad du vill plugga för program kan jag rekommendera gymnasietestet: http://www.gymnasium.se/gymnasieval

Lycka till!

MVH Madde

RE: Ingen aning om vad jag ska göra
2015-01-14 19:00   Beatrice

Hej! Vill väldigt gärna tipsa om en skola vars gymnasium hittils haft väldigt små klasser. Inte för att de inte kan ta fler elever men förmodligen för att inte så många känner till den. Jag letade själv efter en liten skola el.möjlighet till mindre klass till min son som nu går där och stortrivs.Skolan heter Metapontum och ligger i Långbropark söder om Stockholm. Lärarna är helt underbara och verkligen engagerade.De är väldigt bra på att undervisa tycker min son som tydligen lär sig det mesta i skolan. Jämfört med högstadiet .Något som är mkt possitivt är kontakten med lärarna både för elever och föräldrar. Och i och med små klasser är studieron hög och det är också lättare att få hjälp. Men om du har svårt för teoretiska ämnen så vet jag inte för de har bara Natuvetenskapsprogrammet vad jag vet. Men det kanske är värt ett besök.Nästan vilket ämne som helst kan bli intressant med bra lärare.Det är bara att kolla upp på nätet och ta kontakt. Mvh Beatrice.

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av

Gör en intresseanmälan

Skolan kontaktar dig med mer information

Medlemslogin