Internationela kontakter? - Forum

2010-01-14 21:01   lovisa.fransson
tjo! Jag går i nian, och står just nu inför ett mycket svårt val- gymnasievalet! Ibörjan så visste jag inte äns om att Mikael elias teoretiska existerade, men så fort som jag fick reda på det och gick på öppet hus, så började jag känna att denna skolan var något för mig. Speciellt eftersom man kan läsa NV, men intikning "huminära" där man samtidigt som man läser natur, läser mera om so- ämnerna och retorik. Samtidigt som man läser engelska c, helt underbart! Men en annan faktor förutom kursplanen som överväger mitt beslut väldigt mycket är om det är möjligt med utbytesresor? Alltså om man har chansen att bli utbytesstudent i t.ex. Spanien för 2 veckor? Och hur stor den chansen är?..

RE: Internationela kontakter?
2010-01-17 23:42   Emil
Hej Lovisa! Kul att du är intresserad av vår skola! Idag har vi samarbete med Svenska skolan i Nairobi, Kenya och med Svenska skolan i London vilket betyder att några elever varje år åker till dessa skolor och läser andra årskursen där. Dessutom är vi på gång att inleda ett samarbete med en gymnasieskola i Pamplona, Spanien. Vad detta samarbete kommer att leda till är ännu så länge för tidigt att säga. Om du är intresserad av att på egen hand genomföra ett kortare utbytesprojekt kan jag rekommendera att du gör ditt projektarbete i trean om någonting som knyter an till något annat land (ganska många av våra treor gör det). Vi hjälper dig gärna med att förmedla kontakter och kan också ge dig tips om hur du kan finansiera resan. På skolan finns en lärare som har internationalisering som en del av sin tjänst. Har du fler frågor får du gärna maila mig på info.goteborg@teoretiska.se Hälsningar, Emil Mattsson, rektor Mikael Elias teoretiska gymnasium

Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Postgatan
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information