Intagningspoäng - Forum

2009-01-31 20:36   Lukas
Hej, jag heter Lukas och går i 8:an i balingsnässkolan. Jag undrar hur höga betyg man behöver för att komma in till den här skolan.

RE: Intagningspoäng
2009-02-02 07:56   KM
Hej! Det beror på vilket program du söker. Intagningspoäng ht-08 var enligt följande: SMNV (KÖR) 592 SMSP (KÖR) 566 NVNV 320 SPSP 310 SPSK 290 Engelskspråkiga program NVNV 320 SPSP 300 För IB-programmet gäller särskilda intagningsregler hos oss. Kontakta skolan för mer information. Välkommen med din ansökan

RE: Intagningspoäng
2009-11-18 10:06   marre
hahha va vad e det för jädra poöng man kan inte få så höga :O kan ni lägga ut dem riktiga poängen och så att man kanske vågar söka in till eran gymnasiumm???kanske lite lägre poäng tack jag vill gå musik sång alltså så kan jag få veta intagninspoängen?? tack

RE: Intagningspoäng
2009-11-18 10:52   Sofie
Intagningspoängen ser ut att vara sådär höga för att när det är estetiska program tillkommer ett *intagningsprov* - en audition som man blir poängsatt på. Oftast kan man få 320 poäng för sitt intagningsprov, som då plussas på ens egna snitt. Det är därför poängen ser så otroligt höga ut :) Men det är riktigt bra tycker jag, för då om man inte har så jättehögt betygssnitt så kan man höja det genom att visa hur bra man är på sång/musik/teater!

RE: Intagningspoäng
2010-01-09 16:14   Angelica
Men det står tidigare på sidan att ni har ett omvårdnadsprogram också, vad är intagningspoängen där då ?

RE: Intagningspoäng
2010-11-26 19:41   Hehelen

Har du inte läst något om det här i skolan?


RE: Intagningspoäng
2013-06-04 23:00   Anna Strandh

Hej! Jag undar om era intagnisngspoänf för samhällsvetenskapslinjnen!?. Jag går i 8:an och har E i Syslöjd,eng,ma,gympa. Men jag vill verkligen bli advokat, jag vill verkligen gå på kungsholmen !


Kungsholmens gymnasium/Stockholms Musikgymnasium
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information