Berätta lite om NvHum - Forum

2010-01-14 19:38   NvHum
jag vet int vilket program jag ska välja av vanlig nv lr nvhum , så jag vill veta skillnaden mellan de?

RE: Berätta lite om NvHum
2010-01-18 11:23   bma
Hej! På vår hemsida www.linkoping/katedral kan du läsa om skillnaden. Där finns också kontaktuppgifter om du vill ha mer information. MVH Britt-Marie Andersson

RE: Berätta lite om NvHum
2010-04-26 16:23   Lina Josefin Berg
Jag har skrivit en väldigt jämförelse mellan natur och naturhum på min blogg som det är fritt fram att ta del av. Går själv natur hum, andra året just nu :) www.linajosefinberg.se/2009/november/varfor-valde-jag-natur-hum-svar-till-bea.html

RE: Berätta lite om NvHum
2010-04-27 10:35   bma
Eleverna som läser på NVHum läser oftast in B-kurserna i Kemi, Fysik och Biologi. I stället väljer de att läsa mera språk och/eller samhällsvetenskapliga ämnen, såsom t ex moderna språk, latin, samhällskunskap,rättskunskap, geografi mm. Som du förstår är valmöjligheten stor. Tack vare att vi har så många elever så kan vi erbjuda en stor valfrihet. En del elever väljer också att läsa att fördjupa sig inom några av de naturvetenspliga ämnena såsom biologi B och matematik D i kombination med samhällsvetenskapliga ämnen. På naturvetenskapsprogrammet läser man B-kurserna i de naturvetenskapliga ämnena om man väljer naturvetenskaplig inriktning. Lycka till med valet! MVH Britt-Marie Andersson

Katedralskolan, Linköping
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information