Betyg - Forum

2008-11-25 21:13   Kajsa
Hej! Jag har bott i USA i 20 år. Jag har två barn i Highschool, och en i Middle School. Nu vill vi försöka flytta till Sverige. Mina barn kan ytterst lite Svenska, mest bara artighets fraser, om ens det. Så att börja skola med Svensk undervisning skulle vara hemskt svårt för dom, en skola med undervisning på Engelska är verkligen önskvärt. Är Highschool Gymnasiet i Sverige? Hur kan man få hjälp med att omvandla betyg från USA till Sverige? Jag vet att man samlar poäng här för utbildningar, kan betygen från USA omvandlas till sådana poäng? Finns det fler Highschool i Sverige, eller kan man söka på Internationella Gymnasie-utbildningar? Jag Tackar på förhand för svar på mina frågor! Kajsa

RE: Betyg
2009-09-30 20:23   Desiree
I like to make an appointment regrading my daughter. She's 18 and we just moved from USA a month ago. I have her transcript with me. She couldn't finish high school in US, she's short few credits. Would you please let me know when I can come to your school to check her status. I already called Niels Neuman and I left a message, also sent two E-mails, but no luck! I will appreciate if you will send me a mail and let me know if I can see a student coordinator in your school. Nazdaneh Desiree Rohani 031-7134315 nazdaneh1@aol.com

RE: Betyg
2009-11-01 15:49   Sunella
Hej! jag har två syskon som ska börja i sjuan och saken är att vi vill att dom sak börja i Isgr och vi undrar om ni kan hjälpa oss med att få in dom i skolan om det finns platser

International High School of the Gothenburg Region
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information