ES - Forum

2011-03-22 17:09   madde

Hej! jag undrar om man kan få reda på intagnings poängen till ES ? :)


RE: ES
2011-03-23 12:57   Sofia

Hej,

Eftersom antagningspoängen både består av antagningsprov och betyg är de rätt oväsentliga. En del kan ha riktigt bra betyg och lite sämre på antagningsproven och en del kanske har lägre betyg men är väldigt duktiga på antagningsproven. Estetiska programmet är glädjande nog ett högskoleförberedande program som bl a innehåller engelska (200p) historia (200p) svenska (300p). Om du gillar den typen av kurser kombinerat med estetiska kurser ska du absolut söka till det estetiska programmet. Kom ihåg att rangordna dina val. Det du helst vill komma in på sätter du som förstahandsval.

/ Sofia


RE: ES
2011-03-24 08:34   Sofia

Hej igen,
Ca 380p låg antagningspoängen på.


RE: ES
2011-03-24 15:36   Sofia

Antagningspoängen på ES: Ca 380p

/ Sofia


RE: ES
2011-03-25 09:33   Sofia

Hej,

Jag vet inte vad det är som händer. Jag har svarat på din fråga tre gånger tidigare men det verkar inte som om det når dig. Antagninsgpoängen på ES har varit ca 380p

/ Sofia


RE: ES
2011-03-30 17:02   madde

hej igen!

hur menar du då, för man kan väl inte få mer än 320p. ? :)


RE: ES
2011-03-31 12:06   Sofia

Eftersom poängen både består av antagningspoäng och betygspoäng så kan poängen uppnå till mer än 320 poäng. Jag bifogar mitt tidigare svar ifall du missat det.

Eftersom antagningspoängen både består av antagningsprov och betyg är antagningspoängen rätt oväsentliga. En del kan ha riktigt bra betyg och lite sämre på antagningsproven och en del kanske har lägre betyg men är väldigt duktiga på antagningsproven. Estetiska programmet är glädjande nog ett högskoleförberedande program som bl a innehåller engelska (200p) historia (200p) svenska (300p). Om du gillar den typen av kurser kombinerat med estetiska kurser ska du absolut söka till det estetiska programmet. Kom ihåg att rangordna dina val. Det du helst vill komma in på sätter du som förstahandsval.

Med vänlig hälsning

Sofia Lundberg


Hulebäcksgymnasiet
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information