studer gymnasieåren utomlands - Forum

2007-09-09 09:19   Alice
Hej! Är det möjligt att studera i ett gymnasieutomlands? Jag skulle vilja gå på ett gymnasie i Japan, går det? Var kan man hitta information i såfall? Går det exempelvis att skaffa värdfamilj? Tacksam för svar

RE: studer gymnasieåren utomlands
2008-04-21 00:59   Victor
Hej Jag hade också funderingar på att studera på gymnasiet utomlands men jag har lärt mig att det inte alltid är så bra. Om man läser i ett land utan för EU kan det hända att du inte får behörighet att studera på universitetet i sverige, och det kan vara synd om du vill de i framtiden. Det är nog en bättre ide att plugga på ett svenskt gymnasie med internationell inriktning, då kan du lätt gå på ett utländskt universitet.

RE: studer gymnasieåren utomlands
2008-10-19 18:32   Rebecka
Hej! Jag skulle vilja studera gymnasie tiden utomlands och jag finner Malta mycket tilltalande. Finns det något gymnasium i Malta som man kan gå linjen "sammhällskunskap" med inriktning "språk"?

RE: studer gymnasieåren utomlands
2009-01-02 21:41   Rasmus
Heej, jag ska byta linje och ska då gå om 1:an(läser Sve A , Eng A, Matte A, arbetssätt och lärande och samt datakunskap ändå efter det ska jag gå om 1:an. Men jag känner att jag vill ta med dessa betyg utomlands och fortsätta utomlands (alltså börja om gymnasiet) Jag vill gå i en svenskskola helst cypern men andra tips vill jag gärna ha. Det kan vara utanför europa eller inom. Jag vill ha tips på skolor och vill ha svar på om det går att göra så här. MVH Rasmus

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information