london - Forum

2012-11-06 17:23   linda eriksson

hej!

jag går i nian i malmö och håller förtvivlat på att leta efter ett gymnasium samt linje jag vill gå. jag har 3 linjer jag funderar mellan; ekonomiska, naturvetenskapliga och samhälle. men jag kan inte bestämma mig, tyckar alla verkar roliga på sitt sätt. genom att vilja gå någon av dessa linjer ger detta mig stora möjligheter eftersom att jag funderar på att gå på Richmond University i london och det är just dessa linjer dom erbjuder. en del av skolan är gymnasium avsett för svensktalande elever som vill upptäcka london samtidigt som dom studerar efter den svenska läroplanen och dess betygs-kriterier. jag har alltid velat komma till london, och än hällre att bo där! nu har jag chansen! men dels så är jag lite nervös inför att bo i värdfamilj, och sen så är det så långt bort från vänner och familj. nu behöver jag råd. kan någon hjälpa mig att hitta rätt? vad tror ni om att bo så långt bort och om att bo i värdfamilj?

tacksam för svar :)

/linda eriksson


RE: london
2013-09-17 18:59   alexandra svenningsson

Hej! jag känner exakt samma sak jag funderar på att gå samhälle på gymnasiet men jag är inte helt säker. och nu på senare tid har jag börjat fundera på att åka till London och plugga typ ett år sen komma hem och gå klart gymnasiet här, men jag är väldigt nervös över att bo i en värdfamilj sjukt läskigt ju. men jag tror att det r väldigt bra att göra något sånt man kommer nog ha ganska mycket nytta av det senare i livet och det är nog väldigt roligt att komma iväg redan vid den åldern och upptäcka många väntar så länge med att göra det men det här är ju perfekt man får upptäcka världen och plugga samtidigt liksom två flugor i en smäll. den undrar jag också ungefär hur mycket det kostar liksom min familj är ju inte direkt rikaste familjen i Sverige så jag vill veta om det är rimligt ens. vet du vad det kostar ungefär eller vart man kan ta reda på det? /Alexandra Svenningsson


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information