boende plugga utomlands - Forum

2009-12-20 12:31   Emelie
Hej! Det är så att jag vill åka och studera ett år på high school i Usa efter 2:an. Mitt stora problem är att jag har blivit erbjuden att bo hos mina släktingar där, och det tycker jag låter jättetrevligt. Men man får tydligen inte bo hos släkt om man ska studera där, även fast det är på långt avstånd. Hur ska jag lösa detta? Jag vill verkligen bo hos dem. Finns det någon annan väg som man kan ta, t.ex ordna allt själv istället för att åka med organisation?? Emelie

RE: boende plugga utomlands
2010-01-03 22:56   Charlotte
Hej! Du skriver i ditt meddelande att du vill studera i USA men att man inte får bo hos släkt om man ska studera "där". Jag vet inte riktigt om jag har uppfattat det rätt. Men jag vet att man genom STS kan ordna så att man studerar i USA och själv väljer familj, alltså någon som man känner -din släkt. Hoppas att detta hjälper och lycka till!

RE: boende plugga utomlands
2010-02-12 10:43   Malin
Det låter ju jättekonstigt att inte få bo hos släktingar. Det kan ju nästan vara skönare att göra så när det är så långt hemifrån. Jag funderar också på att studera ett år utomlands, men vet inte om jag vågar riktigt..

RE: boende plugga utomlands
2010-03-12 10:43   Sandra
Jag har hört att man inte får bo hos släktingar under sina utlandsstudier...

RE: boende plugga utomlands
2010-09-24 09:20   Jocke

Vad konstigt att man inte får bo hos sina släktingar. Varför får man inte göra detta?


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information