vet inte vad jag ska välja - Forum

2013-05-03 01:27   förvirrad 15-åring

Hej! Jag har valt mode design som första val och musik som andra val.I början kände jag mig jätte säkert med mina val jag gjort.Men sen jag var på ett gymnasium träff med gymnasiet som jag valt som första val har jag blivit förvirrad och osäker.För att när jag var på den träffen blev jag ganska besviken och jag kände att atmosfären inte kändes rätt.Var det liksom en ''panik känsla'' av att jag tror att jag inte kommer passa in.Eller var det en ''varnings signal'' utav att jag håller på att välja fel program som första val?sen dess har jag känt mig jätte osäker om jag håller på att göra rätt val.Jag har själv sett att jag har en stor kreativitet inom mig,vilket jag ser som en stor chans att utnyttja på mode design linjen.Men samtidigt har jag märkt att jag pratar inte om mode med en sån glädje så som jag gör om musik.Jag fruktade redan innan mina val att mode design skulle vara för ''divigt'' för min personlighet/smak.Men samtidigt tycker jag det skulle vara synd att inte utveckla den hära kreativiteten inom mig,om jag väljer musik linjen.Jag liksom älskar musik,det är en av mina stora passioner i livet.Jag skulle inte kunna leva utan det.Så därför tog jag musik som andra val.Men jag är rädd att jag inte kommer lyckas på den linjen,eftersom jag känner att jag gillar mer att spela och att den hära ''skapa musik'' vet jag inte riktig om jag har.så nu vet jag inte vilken linje jag ska ta,jag känner mig jätte ledsen över det här. Liksom att jag måste välja mellan två saker som jag älskar. mvh/förvirrad 15-åring


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information