MUSIK! - Forum

2010-12-29 21:41   Nicole

Hejsan!

Jag brinner verkligen för musik, de är min stora passion i livet. Det är min dröm i livet att bli sångerska i något band, eller soloartist/sångskrivare. Så jag vill ju såklart söka till Estetiska - Musik - Artist/Sång/Singwriter.
Dock känner jag att jag skulle vilja pröva på något helt nytt, som att bo på internat men ändå ha den utbildningen, fast i en annan stad som Stockholm/Eskilstuna. Om det finns något där? Kostnad osv.
Och sen är jag så fruktansvärt nervös inför att söka in, och sen gå på intagningtest och sedan betygen och allting... Och måste man plugga vidare i högskola efter gymnasiumet? Eller kan man bara göra vad man vill sedan?


RE: MUSIK!
2011-02-04 09:11   Gymnasium.se

På vår systersajt Riksintag.se kan du hitta gymnasieskolor med riksintag samt riksrekryterande gymnasieprogram. Till dessa kan du söka och komma med i första urvalsgruppen. Om den utbildning du väljer inte finns i din hemkommun och ligger utom pendlingsavstånd får du inackorderingsbidrag för att kunna bo på orten.

Detta kanske kan vara intressant!

Utbildningar inom musik:
www.riksintag.se/musik___1565__.html

Information om att flytta hemifrån och sånt:
www.riksintag.se/musik___1565__.html

Jag hoppas att du vågar söka in och följa din dröm! Man är oftast bättre än man tror ;-)

Lycka till!
Med vänlig hälsning
Linda på Gymnasium.se


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information