gymnasieval - Forum
2008-10-14 11:32
Elin Wallin
Hej... Jag heter Elin Wallin och jag bor på Gotland..jag går i 9:an och det är snart dax att välja gymnasie...Och jag har intreserats av erat gymnasie..jag vill veta lite om Elfrida Andréegymnasiet...jag är intreserad av medie och estetiskaprogrammet och jag undrar hur dagarna ser ut under ett läsår...snälla svara på min fråga..skicka ett mail till mig så fort ni kan...
MVH.kanske en ny elev.
RE: gymnasieval
2008-10-15 09:37
AndersG
Hej Elin!
Du har möjlighet att besöka oss på gymnasieskolans kväll den 27/11. Personlig inbjudan kommer till alla nior.
Är du intresserad av att följa undervisningen en dag så kan du kontakta din studie- och yrkesvägledare för att göra en dags studiebesök på våra estetiska program. Det är ju viktigt att du får ledigt från din nuvarande skola. Det är inte ovanligt att vi har prao-elever på våra program så kan du tänka dig det så är du välkommen att följa oss en hel vecka!
Vad beträffar media tycker jag du skall kolla på hemsidan för filmgymnasiet som är en del av vår skola. www.filmgymnasiet.se är adressen. Våra elever har också gjort en egen hemsida som finns som länk därifrån.
Det tar för mycket utrymme att beskriva hur en skolvecka kan te sig, bland annat för även om schemat ser likadant ut så händer många olika saker och ingen vecka är den andra lik. Filmgymnasiet arbetar 8 veckor i streck med filmproduktion som varvas med lika lång tid med kärnämnen. Det är bra för att man då får en inblick i hur verkligt filmproduktivt arbete går till samtidigt som du på den andra perioden får en bra grund för vidare studier. Välkommen på besök!
mvh Anders Gardelin
bitr rektor Elfrida Andréegymnasiet
tel 204223
2009-01-23 16:25
Sanna
Hej, mitt namn är Sanna och jag går i 9:an och har ännu inte bestämt vilken linje, vilket gymnasie eller i vilken stad jag ska gå. Men jag undrar vad det är för skillnad på Filmgymnasiet och Scengymnasiet på Gotland? Undrar verkligen så jag hoppas på svar!
2009-01-27 11:28
AndersG
Filmgymnasiet är inriktat på filmproduktion och Scengymnasiet på scenisk produktion med särskild betoning på film. De båda inriktningarna samarbetar kring filmproduktioner och TV-teater och de är förlagda i en gemensam byggnad i både ändamålsenliga och charmiga lokaler. Kolla på vår hemsida www.elfrida.se och klicka dig fram till Den Rörliga Bildens Språk som är det samlande namnet på de båda utbildningarna så får du veta mera. Du kan även konakta programansvarige Ville, mailadress på hemsidan.
Lycka till med valet!
2009-01-27 13:07
AndersG
Hej!
Scen jobbar med teater och film med filmproduktion. De jobbar 8 veckor sammanhängande i sin inriktning och ibland samarbetar man i gemensamma filmade produktioner. De följande 8 veckorna arbetar man med kärnämnen samt historia, engelska B och C samt matematik B och får en bra behörighet för högre studier.
Kolla också hemsidan www.elfrida.se
mvh Anders Gardelin,Elfrida Andrégymnasiet
Intresserad av tråden: gymnasieval? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.
Så funkar det
Hitta en gymnasieskola du är intresserad av
Gör en intresseanmälan
Skolan kontaktar dig med mer information
Medlemslogin