Fotolinje? - Forum

2010-09-15 21:20   Elia

Hejsan!

Jag heter Elia och bor för tillfället i Uppsala där jag har börjat 9:an i en skola som heter "Kunskapsskolan".
Jag o min familj ska flytta ner till Kristianstad vid slutet av vårterminen -11 och jag är väldigt intresserad av foto och undrar om man man få lite hjälp om vilka ställen man kan börja på, som passar bra när det gäller det ämnet...
Så om du bara kan ge några tips så skulle det vara great!

Hälsn. Elia Flink/ Uppsala


RE: Fotolinje?
2010-09-16 16:00   Elin

Hej Elia!
Jag går mitt tredje år på Christian 4:s gymnasium samhällsprogrammet och jag läste din fråga.
Vår skola har en linje som heter mediaprogrammet där du kan inrikta dig på foto. Men, om jag förstår det rätt ska ju allt förändras med det nya GY 11 och då ska man ta bort media och istället satsa på samhällsprogram med mediaprofil. Jag läser med mediaprofil men det verkar som att det ska bli mer med det nya. Eftersom vår skola har utrusning, lokaler och lärae för foto förmodar jag att det ska finnas kvar på vår skola. Jag tror att vi är den skola som erbjuder bäst fotokurser i Kristianstad. Annars är vår skola den bästa ändå. Superbra lärare och skön stämning. Hoppas att det hjälpte dig lite:)

Hälsningar Elin


RE: Fotolinje?
2010-09-19 22:46   E.F

Awesome! Tack så sjukt mycket, det hjälpte verkligen!
Jag trodde att jag skulle behöva ta motorcykeln till typ Malmö för att gå i en bra fotoskola, haha.
Anledningen att jag frågade va ju att det stog i informationen jag hittade när jag kollade igenom Christian 4:s gymnasium, men det kanske var något annat... Men a, som sagt, tack så jätte mycket för hjälpen!

Hälsn. Elia


RE: Fotolinje?
2010-09-19 22:50   E.F

Oj.. sorry att jag skrev lite fel, är lite trött :)
Anledningen varför jag frågade va att när jag tittade igenom informationen om Christian 4:s gymnasium, så stog det att skolan låg i Malmö? Vet du varför?

Hälsn. Elia


RE: Fotolinje?
2010-09-20 17:05   Elin

Vad bra att jag kunde vara till hjälp. Men jag har ingen aning om varför det stod att skolan låg i Malmö, det är ju inte så bra om det är någon annan som tror det också:)
Ha en bra dag och lycka till med gymnasievalet!!!

Häsningar


RE: Fotolinje?
2010-09-21 10:40   Elia

Tack så jätte mycket!
Du har varit mycket till hjälp!

Mvh Elia


Christian 4:s gymnasium
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information