Program? - Forum

2018-08-25 16:14   Alfie Röschmann

Hejhej, Alfie här.
Jag har börjat åttan, men tänker redan på gymnasiet. Jag trivs inte i staden jag bor i nu, har väldigt svårt för personerna som bor här då jag bor i en liten stad där man har koll på alla. Jag har svårt att passa in. Jag har gått igenom så tuffa saker här, därför vill jag till gymnasiet plugga i en annan stad i en annan ort. Helt enkelt, jag vill bort härifrån. Jag bor just nu i Örnsköldsvik, men vill flytta längre ner i Sverige tills gymnasiet. Jag har verkligen förälskat mig i Linköping och i Björkö Fria Gymnasium.
Jag har alltid gillat bild, att rita måla och skulptera men det verkar som att ni endast har Musik estet linjen tillgänglig som en "Estet linje". Har det alltid varit så eller har ni inte haft tillräckligt många som anskökt till till exempel estet bild, så ni har valt att ej ha estet bild tillgängligt?
Jag undrar även hur jag gör med boende. Vart kan man ansöka om bostad? Måste jag stå i kö? När kan jag börja stå i kö? Hjälper ni studerande att fixa bostad? Finns det tillgång till studentlägenheter? Många frågor och tankar snurrar i mitt huvud.
MVH Alfie.

RE: Program?
2018-08-27 13:47   SQ

Hej Alfie!

Vad roligt att du upptäckt vår fantastiska skola. Det var många funderingar du hade här. Enklast är nog om du kan ringa mig så får vi pratas vid på telefon. Du når mig på tel. 070-3743410.

MVH
Sara Qvarnström
rektor
Björkö fria gymnasium

S:t Lars gymnasium
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av

Gör en intresseanmälan

Skolan kontaktar dig med mer information

Medlemslogin