Jag kom inte in nån stans! - Forum

2016-08-22 15:46   Trasig själ

Jag är 18, snart 19 år gammal. Slösat 3 år på två skolor som jag inte alls trivs i! Jag försöker byta eftersom som den nuvarande skola ljög att de var speciel anpassade för de som har diagnoser, jag fick inte den hjälpen som jag behövde. Nu har jag inte kommit in i en gymnasie i huvudtaget. Det känns som det mest handlar om TUR.. Jag riskera hamna tillbaka den där skolan där lärarna är taskiga mot mig även rektorn. Alla är emot mig! Jag gråter och gråter men ingen bryr sig (undantag för mina föräldrar)! Skolan är stökig! Min mamma försöker kontakta de på den nuvarande skolan, men de hör inte av sig! Snälla hjälp!


RE: Jag kom inte in nån stans!
2016-08-24 09:10   Anders

Hej,

Det låter inte allt bra det du beskriver i texten om skolan du gått på och hur det påverkar dig! Det är starkt att fortsätta kämpa även fast du möter motgångar!

Den hjälp som går att få är att du kan antingen försöka hitta en annan skola att gå på och ta kontakt med denna för att se om du kan börja där (om det finns lediga platser). Ibland kan även antagningskansliet där du bor hjälpa till att hitta skolor med lediga platser vilket du kan hitta via denna länk: www.antagningskanslier.se.

Dessa är de två alternativ jag känner till som du kan använda för att hitta en ny skola att gå på. Hoppas innerligt att du hittar en ny skola där du trivs bättre! // Anders, SYV


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information