Vilket typ av folk läser media? - Forum

2016-01-02 16:15   A

Hej! Jag är en kille som snart ska välja gymnasium. Jag är väl nästan helt säker på att gå någon linje som har med media att göra så att jag i framtiden kan bli journalist/programledare/reporter eller något liknande. Här i min stad är alternativet Samhälle med inriktning media, men det är verkligen en sån basic-linje med massa blandat folk som vill bli allt möjligt i framtiden. Jag vill ha en klass/skola där de flesta har ungefär samma intressen. Här i min stad är den största andelen killar intresserade av sport, vilket inte är mitt största intresse direkt. Därför funderar jag på att gå gymnasium i en ganska stor stad nära här jag bor, där det finns ett gymnasium med inriktning journalistik/media/design. I mina tankar så känns det som ett bättre alternativ, då det känns väldigt konstigt om en person som vill bli fotbollspelare skulle välja att gå på ett gymnasium som bara handlar om design, foto, film o.s.v... Eller är jag helt fel ute? Min fråga är då om det är fler media-intresserade personer på en sådan linje/gymnasium, där det är media som står i centrum? För som sagt, går jag Samhäll media så lovar jag att det är alla möjliga personer som kommer gå i den klassen. Är det någon där ute som själv går på ett gymnasium med foto, film, spel-utveckling, etc? Tacksam för svar!


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information