Byta gymnasium - Forum

2007-03-29 16:30   Josefin
Jag har gått 1:a gymnasietiden på en it-media linje men har tyvärr börjat känna att jag vill byta den senaste tiden, förstod dock att det var lite för sent för det nu. Vill därför gå om 1:an på någon annan linje. Undrar om det är försent att söka till ett annat gymnsie nu vid den här tiden? (I 9:an skulle ju ansökan vara inne februari) Tacksam för svar! MVH

Ang: Byta gymnasium
2007-04-13 12:24   matilda
Hej! Det är omprovstid fram till någon gång i maj, så det är inte försent. Prata med din studievägledare, och om du får byta kommer du att få ett lödenord till gymnasasieintagning.se, som man fick i nian. Lycka till!

RE: Byta gymnasium
2008-07-08 13:29   maria
hej hej ,. min kompias heter Randa hon tog hotell och restaurang ,. och vill abosolut byta linje .Hon går i matpedagogerna HP hotell och restaugrang och vill byta till St.martins frisör .HON VILL VERKLIGEN BYTA ! :D vad kan hon göra ,. jag skriver för henne nu för att hon bad mig att hjälpa henne medans hon är på semester ??* HJÄLP"

RE: Byta gymnasium
2008-07-13 19:06   anna
Jag går i en friskola på gotland men är skriven i skåne och jag vill byta till samma linje fast i skåne. kan man göra det hur som helst?

RE: Byta gymnasium
2008-08-06 11:35   Vickan
Hej, jag har gått ut 1:an på gymnasiet men skulle nu vilja byta skola fast fortsätta gå samma linje, är det försent att byta skola nu ?

RE: Byta gymnasium
2008-08-09 16:28   maria
tack så mkt ,. så man kan byta linje?:9

RE: Byta gymnasium
2008-08-10 21:46   maria
hej det är jag igen ,. min kompis som heter randa vill byta från matpedagogerna alltså kock till frisör men hon går priv eftersom hon fick IG i engelska skulle hon kunns byta? ?? Hon vill verkligen byta för hon vill inte gå kock!! snälla hjälp mej!

RE: Byta gymnasium
2008-08-11 11:23   Anna
Det är inte troligt att en privelev kommer in på en frisörlinje. Hon får prata med skolan och se om de har platser kvar eller inte.

RE: Byta gymnasium
2008-08-16 17:00   maria
a okej tack så mycket ;)

RE: Byta gymnasium
2008-08-20 16:12   påle
jag har gått första dagen på mitt gymnasium och jag känner redan nu att jag inte kommer att lära mig något där eftersom jag kom i en klass där alla är väldigt oseriösa. Är det försent att byta skola nu eller hur ska jag göra om jag vet att jag inte kommer att vilja gå där i tre år?

RE: Byta gymnasium
2008-08-21 19:49   Anonym
Hej. jag går i en tekniks linje men vill byta för ja känner att ja inte är intresserad av det alls och därför alldrig kommer lära mig eller vilja lära mig. Jag vill gå Samhäll eller Natur för vidare på högskolan. Kan man byta till en annan linje om de finns platser kvar även fast läsåret har börjat?

RE: Byta gymnasium
2008-08-26 15:29   Adam
Hej jag går i en samhäll klass och har gått i den skolan lite mer än en vecka nu men jag börjar ångra mig ifall jag kan klara detta och om jag an orka 3 år i gymnasiet och sen ännu mer på univesitet så jag börjar fundera på om jag kan byta gymnasium till Bygg ist. Hur gör jag då och vilka ska jag prata med?

RE: Byta gymnasium
2009-06-02 19:41   Johan
Hej. Jag har nu gått 1 år på samhälle - samhälle, men känner verkligen för att byta. Vet att ansökningstiden tog slut nån gång i maj, men går det inte att byta på något annat sätt? Hade självklart tänk gå om 1an.

RE: Byta gymnasium
2009-07-21 13:28   J
Har har gått ur första året på IT-linjen, men det känns helt fel. Jag vill börja stylist i en helt annan stad. Vilka ska jag prata med? jag klarar inte av min linje mer. Lite svårt att snacka med syon när det är sommarlov.

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information