Hej. Det är så att jag undrar vilken ålder är max för att söka gymnasium. Det är så att jag är född 1992, och fyller då 20 precis innan dom nya läsåren börjar. Och det är så att jag har läste tre år redan på gymnasiet men jag färdig ställde inte min utbildning pga att mina betyg var alldeles för dåliga och för många IGn, sen att jag inte riktigt gillade min linje jag gick. Nu undrar jag som 20åring, skulle jag kunna söka gymnasiet igen? För att jag har betyg i alla grundkurser man ska ta i 1:an och 2:an.
Ålder för att söka gymnasium. - Forum
RE: Ålder för att söka gymnasium.
2012-03-15 08:57
Sanna på Gymnasium.se
Hej! 20 år är maxåldern för att söka sig till ett gymnasium. Men problemet är att du redan har gått tre år och har därför "fått din chans". Jag tror att du inte kommer få gå om gymnasiet men du har möjlighet att läsa på folkhögskola eller på komvux. Kontakta din studie- och yrkesvägledare på skolan du gick och fråga vilken väg som är bäst för dig. Lycka till! Hälsningar,
Intresserad av tråden: Ålder för att söka gymnasium.? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.
Så funkar det
Hitta en gymnasieskola du är intresserad av
Gör en intresseanmälan
Skolan kontaktar dig med mer information
Medlemslogin