Hur kan jag byta gymnasium?

17 jan 2019
Hej, Jag har gått en termin å är inne på andra terminen och jag har börjat känna att jag inte trivs i skolan å med mina kompisar. Så jag skulle vilja byta skola när jag börjar 2:an. Men vet inte hur det går till om jag ska byta byta gymnasium i 2:an? Jag går just nu på Teknikprogtammet.
Mvh

18 jan 2019

Om du absolut inte trivs på din gymnasieskola eller i din gymnasieklass bör du kontakta en skolsköterska, kurator, rektor eller någon annan lärare på skolan. De är till för att hjälpa dig så att du trivs på skolan och känner dig trygg. Till att börja med ska de hjälpa så att du trivs och mår bra så du kan gå kvar i din gymnasieskola och i din gymnasieklass. Om detta inte fungerar bör du prata med din rektor eller studie- och yrkesvägledare för att få byta gymnasieklass eller skola. För att du ska kunna byta måste det finnas lediga platser kvar för dig på det gymnasieprogram du vill gå istället.