"Programmering känns som ett framtidsyrke"

LBS Kreativa Gymnasiet

– Jag ville gå ett högskoleprogram som kunde ge mig ett bra jobb i framtiden. Programmering känns som ett framtidsyrke och jag hade intresse för spel sedan innan, berättar han.

På skolan läser de alla grundämnen men får även lära sig programmera och göra olika spelprojekt. Det roligaste ämnet är matematik, en kurs han gillat mer och mer ända sedan 9:an.

– Innan jag började på LBS gick jag på öppet hus och var elev för en dag. Det var väldigt bra och alla elever verkade engagerade när de pratade om skolan. Det var även roligt att rektorn, Asgeir, kunde så många namn på eleverna och gick runt och hälsade, det tycker jag är bra, säger han.

Emil är nöjd med schemat på skolan, han börjar oftast kl 09.00 och tycker rasterna är lagom långa. Han gillar stämningen på skolan, både med klassen och hur lärarna. Han nämner specifikt två lärare som har inspirerat honom lite extra.

– Mattias är bra på att lära ut och kan skämta med oss. Jenny är väldigt förstående och bra på att lyssna om man behöver prata med någon, säger han.

Läs mer om LBS Kreativa Gymnasiet Kungsbacka

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av LBS Kreativa Gymnasiet Kungsbacka.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.