Pamela pluggar natur på INIT Göteborg

Pamela är 17 år, bor i Majorna och studerar Naturvetenskapsprogrammets tredje år på INIT College (International IT College of Sweden) i Göteborg.

International IT College of Sweden Göteborg

International It College of Sweden Göteborg-  Jag valde Natur på INIT College eftersom jag är intresserad av hur allt fungerar i världen, berättar hon. Människans evolution, men även världens. Vi har påverkat naturen och miljön genom vårt sätt att leva.

Pamela berättar att hon trivs på INIT College eftersom det är en liten skola där det går bra att få kontakt med både skolkamrater och lärare.

- Vi har en miljö på skolan där vi känner varandra. Det är lätt att få kompisar, och ingen behöver vara utanför. Lärarna bryr sig inte bara om ämnet utan även om oss elever. Skolan ger oss även chans att vara med och påverka och bestämma. Det känns som om vi är en stor familj tillsammans.

Efter gymnasiet vill hon studera vidare, och drömmen är att komma in på Miljövetenskap i Lund.

-  Just nu är det stora problemet den globala uppvärmningen. Jag vill vara med och bidra till att lösa detta, berättar Pamela. Utan miljön så kommer vi inte att överleva, det är därför det här är så viktigt.

Läs mer om Arena Academy Göteborg

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Arena Academy Göteborg.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.