Madeleine pluggar el- och energi på Torekäll

Madeleine läser El- och energiprogrammet på Torekällgymnasiet i SödertäljeVad heter du och hur gammal är du?

Madeleine Lundberg

På vilken skola går du? Vilken utbildning/ vilket program? Vilket år?

Torekällgymnasiet i Södertälje, el och energi programmet år 2.

Varför valde du ditt program/skolan? Varför passar programmet dig?

Jag valde skola i Södertälje för att jag också valt NIU och hörde att programmet var bra. Jag är praktiskt lagd och programmet passade mig.

Berätta lite kort om din utbildning. Vad läser ni och hur arbetar ni?

Jag var ute i praktik 8 veckor i år 2 på Imtech i Strängnäs. Vi har en dag/ vecka där vi är i vår arbetshall och kopplar centraler. Vi gör även prov då och då, nu på slutet av terminen är det mera prov.

Hur är lärarna och lokalerna? Klassen?

Lärarna är bra. Om man är schyst mot lärarna så är de schysta tillbaka och de lär ut bra. Lokalerna är bra och de är skönt att inte bli störd av andra elever som springer runt. Klassen är bra, men jag önskar att det vore mera tjejer.

Har du flyttat till en ny stad?

Jag pendlar från Strängnäs.

Vilket är ditt drömjobb? Vilka karriärmöjligheter/studiemöjligheter finns efter studenten?

Att ha en egen firma. Studiemöjligheter finns inom yrkeshögskolan, universitet och Komvux.

Tror du att du kommer att plugga vidare? I så fall vad och varför?

Jag tror inte det, i så fall går jag på Komvux, yrkeshögskola eller universitet och läser in kurser ev. för att bli starkströmselektriker.

Vad är det roligaste du har gjort under utbildningen?

Praktiken för att man får lära sig så mycket nyttiga grejer. Sen får man träffa andra människor.

Varför skulle du rekommendera skolan/programmet till andra?

Lärarna är bra och de kan de dom gör. Bra verkstad och att man kan jobba praktiskt i skolan. Jag var lite begränsad att välja skola eftersom jag ville gå NIU.

Läs mer om Torekällgymnasiet

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Torekällgymnasiet.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.