"Internationella Kunskapsgymnasiet var ett solklart val för mig!"

Internationella Kunskapsgymnasiet

Emelie på Internationella Kunskapsgymnasiet

Emelie läser Sam-beteende på Internationella Kunskapsgymnasiet i Stockholm.

- Jag valde den här utbildningen eftersom jag är väldigt intresserad av politik, främst på internationell nivå men även av hur hjärnan fungerar. Därför kändes Sam-beteende på en internationell skola som ett solklart val för mig!

Hon berättar om upplägget på sin utbildning på Internationella Kunskapsgymnasiet.

- Många av mina kurser är på engelska och skolan har ett allmänt fokus på internationalitet. Sedan har man stor möjlighet att påverka sin undervisning! Lokalerna är öppna och fräscha, med mycket fönster! Storleken på klasserna varierar mycket beroende på hur många det är som läser ett ämne, men generellt sett är det 10-30 elever per klass. Mina lärare är underbara!

Vad har du för planer efter studenten?

- Jag kommer nog studera vidare efter gymnasiet, på universitetet. Just nu lutar det åt en Psykologiutbildning!

Vad är det roligaste du har gjort under utbildningen?

- Oj! Vi har en internationell dag varje år där elever och lärare får hålla workshops om olika länder och kulturer, det är alltid roligt! Sedan tar elever med spännande mat som man får prova på!

Varför skulle du rekommendera Internationella Kunskapsgymnasiet till andra elever?

- Jag rekommenderar skolan för att det är så himla härlig stämning på min skola. Och den internationella profilen som man automatiskt blir en del av är guld! Det är så himla givande att ha lektioner på engelska med både lärare och elever från alla jordens hörn.