"Mina gymnasieår på Rytmus var fantastiska!"

Rytmus

Hanna Berg läste gymnasiet på RytmusHanna ville gå ett musikgymnasium
Jag valde Rytmus för att det vad ett gymnasium speciellt inriktad på musik med olika profiler och eftersom att jag ville vidare inom musiken och gå ett program där jag fick utvecklas musikaliskt och inom sång kändes det som ett självklart val för mig.

Bra sammanhållning

Mina gymnasieår på Rytmus var fantastiska. Mycket bra undervisning och seriösa lärare. Vi hade en bra sammanhållning i klassen och det sker väldigt naturligt i och med alla projekt och ensemble-lektioner där man samarbetar med i stort sett alla någon gång. Det fanns också många bra kurser att välja inom de individuella valen och ville man läsa något som inte fanns (exempelvis matte D) så hjälpte ledningen alltid till att kunna lösa det.

Valde en annan väg än den musikaliska

Idag studerar jag Peace and development studies på Uppsala universitet. Det blev inte en musikalisk väg för mig efter gymnasiet och att jag har haft en estetisk gymnasieutbildning har aldrig varit något problem eftersom programmet på Rytmus är studieförberedande för vidare studier.

- Hanna Berg

Sebastian läste gymnasiet på Rytmus

"Jag verkar ha haft mycket roligare än alla andra!"

Jag är glad över min tid på Rytmus. Jag pluggar Strategisk Kommunikation på Lunds Universitet, och är sugen på att jobba med reklam - ett yrke som kräver både kreativitet och logik. Att jag hållit på med musik är dessutom något som profilerar mig när jag söker extrajobb och praktik, jag sticker ut från mängden som bara gick "sam/sam" eller natur.

Dessutom har jag med mig samma kunskap om kärnämnena som alla andra – den största skillnaden mellan mig och mina kursare vad gäller gymnasietiden är att jag verkar ha haft mycket roligare än alla andra.

Sebastian Manieri – studerar strategisk Kommunikation på Lunds Universitet (studenten 2012)

Elin Hall var med från början på Rytmus i Malmö

Elin valde att läsa vidare

Vi var ju med och startade upp skolan i Malmö, så det var såklart speciellt. På Rytmus i Malmö så var vi som en stor familj. Man kände sig trygg bland sina klasskamrater och lärare. Jag hade skitkul alla tre åren!

Jag personligen fortsatte inte med musik och därför är det guld värt att ändå ha fått högskolebehörighet från kärnämnena eftersom jag idag studerar på universitet. Idag studerar jag fortfarande kreativa ämnen så som design blandat med marknadsföring och ekonomi. Designkurserna fungerar som musiken på Rytmus. Ett verktyg, en motivator och som inspiration genom de teoretiska ämnena.

Elin Hall - Studerar idag "Inredning- och butikskommunikation” (studenten 2011)

Läs mer om Rytmus Malmö

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Rytmus Malmö.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.