Anton på NTI Gymnasiet Örebro

NTI Gymnasiet Örebro

Svartvit bild på en ung man

Anton Wennberg - Student 2017 El och energiprogrammet

Vad gör du nu?

Just nu är jag Delivery Coordinator i ett Servicedesk-team på EVRY. Jag ser till att vi uppnår de avtal vi har mot kunder samt leder och styr teamet för att uppnå dessa. Delivery Coordinator har jag varit i snart två år nu och går snart vidare i karriären som Process manager för Incident och Problem-processerna.

Varför har du valt att jobba på EVRY?

Jag har valt EVRY för att det är ett stort IT-företag med många möjligheter att utvecklas, kollegorna och dem fräscha kontoren gör inte stället sämre.

Vad minns du bäst från din tid på NTI Örebro (Tidigare IT Gymnasiet)? Vad bär du med dig?

Lärarna är det jag minns absolut bäst från min tid på gymnasiet, deras brinnande intressen för IT och erfarenheter är något jag tror är svårt att hitta på andra skolor. Friheten är också något jag minns, ville man tweaka en uppgift lite för att få den ännu mer åt det området man var extra intresserad utav så var det oftast inga problem.

Hur tycker du att NTI Örebro (Tidigare IT Gymnasiet) förberedde dig för vidare studier och/eller jobb?

NTI gav mig en bred grund att stå på med möjlighet att få jobb inom flera olika IT-områden. Idag använder jag flera av kunskaperna jag lärt mig från gymnasiet, Nätverk, Active Directory, Exchange och mycket mer. När jag var klar så var det inga problem att få jobb direkt och det är jag heller inte ensam om då flera av mina nuvarande kollegor även gick på NTI.

Läs mer om NTI Gymnasiet Örebro

Ta kontakt med skolan

Vill du få påminnelser inför öppet hus och annan relevant information om NTI Gymnasiet Örebro? Fyll i din uppgifter nedan.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.