i Kungsbacka
Vill du veta mer?

Om skolan

Beda Hallbergs Gymnasium i Kungsbacka

Beda Hallbergs gymnasium är en liten, trygg och mysig skola med utbildningar inom Samhällsvetenskap och idrott.

Är du intresserad av beteendevetenskap och psykologi? Då kanske detta är skolan för dig! Här kan du kombinera dina gymnasiestudier med en elitsatsning på handboll, fotboll eller simning. Skolan erbjuder sammanhållna skoldagar med lärarledda lektioner.

Eleverna på Beda Hallbergs Gymnasium har alla Ipad som pedagogiskt redskap och undervisningen baseras på modern, pedagogisk forskning. Till din hjälp har du engagerade och kunniga lärare.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Beda Hallbergs Gymnasium

Huvudman

Kungsbacka kommun

Kommunal gymnasieskola

Läs mer här

3 gymnasieskolor

Högskoleförberedande program
Samhällsvetenskapsprogrammet Ort Recensioner
Samhällsvetenskapsprogrammet Kungsbacka
Introduktionsprogrammet
Introduktionsprogrammet Kungsbacka

Andel lärare med leg. och behörighet 2022/23

Antal elever per lärare 2022/23

79,5%
Beda Hallbergs Gymnasium 10,5

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan

Gymnasiegatan 44, Block L
434 30 Kungsbacka

Tel: 0300-83 32 90
www.bedahallbergsgymnasium.se

Recensioner

Snittbetyg: 2

Baseras på 3 recensioner
Skriv en recension
Mikael
20 nov 2016
Inte en skola för alla.

Skolan har svårt att hantera elever med funktionshinder. Man får inte det stöd man behöver.

Janne
07 nov 2016
Skolan har svårt att anpassa skolgången för elever med NPF

Skolan har svårt att ta emot elever med funktionshinder. Har ni NPF relaterade funktionshinder så skall ni inte räkna med att få det stöd ni behöver för att klara kurserna.

Elina
23 feb 2016
Samhäll på Beda

Utbildningen har bra och hjälpsamma lärare. Man gör det mesta på skolan för att göra lektionerna intressanta och det ger resultat!

Sponsrad