Visar 1-1 av 1 träffar
Läs hur vi sorterar resultat
Vill du vet mer om hur vi sorterar resultat? Läs mer om hur vi rankar program i sökresultatet.
Visar 1-1 av 1 träffar

Mer om säkerhetsutbildning

Om du väljer att läsa en inriktning mot eller ämnen inom säkerhet under din gymnasieutbildning kommer du att studera ur ett säkerhetsperspektiv. Genom att läsa ämnen inom säkerhet på gymnasiet kan du jobba som eller studera vidare till så kallade uniformsyrken som brandman, polis eller militär. Du kan också komma att arbeta med exempelvis räddning eller kriminalteknik.

Lär dig hantera bränder, brottsfall och olyckor

Läser du säkerhet på gymnasiet kommer du att få lära dig att ta och ge instruktioner samt hur du hanterar en bränder, brottsfall och sjukdomsfall. Olika samarbetsövningar kommer att finnas tillgängliga då detta är avsevärt viktiga delar inom säkerhetsbranschen.

Under din gymnasieutbildning då du studerar ämnen inom säkerhet kommer du också att få lära dig hur man tänker kritiskt, du kommer att få laborera och undersöka samt lösa de problem som du ställs inför.

» Hitta alla gymnasieutbildningar som erbjuder studier inom säkerhet

Jämför dina favoriter