Consensum

Consensum-gymnasiumConsensum gymnasium

Consensum har gymnasieskolor i både Lund och Sollentuna. Skolorna erbjuder utbildningar för dig som vill jobba med människor i framtiden och stort fokus i utbildningarna är på området hälsa. Consensum jobbar mycket med entreprenöriellt lärande och du har goda möjligheter att åka utomlands under din gymnasietid.

Hälsa

Hälsa är en röd tråd som går genom alla Consensums utbildningar. Här får du de verktyg och insikter du behöver för att lära känna dig själv och utveckla dina starka sidor, och därmed kunna hjälpa andra till ett friskare och mer meningsfullt liv.

Lust att lära

På Consensum tror man att lusten att lära föds ur en känsla av att kunna påverka sitt lärande. Därför jobbar skolorna med entreprenöriellt lärande. Tillsammans skapas kunskap som är meningsfull och som går att tillämpa praktiskt, i verkliga livet.

Internationellt utbyte

I alla Consensums utbildningar finns inslag av internationellt utbyte. Med skolornas internationella nätverk i länder som Spanien, England och Danmark finns det goda möjligheter till APL (arbetsplatsförlagt lärande) eller studiebesök utomlands under gymnasietiden.