Karlstads och Hammarö kommunala gymnasieskolor

Karlstads och Hammarö kommunala gymnasieskolor har flest utbildningar i hela länet

I Karlstad finns ett brett utbud av gymnasieutbildningar i både kommunala och fristående skolor. Oavsett vad du vill bli, om du vill läsa vidare eller gå direkt till jobb, har vi något som passar dig.

Nobelgymnasiet

Nobelgymnasiet erbjuder yrkesförberedande utbildningar. Teoretiska och praktiska ämnen blandas med praktik ute i näringslivet. Det välfyllda biblioteket och skolans datorer ger möjlighet att söka efter kunskap och nya idéer. Skolan erbjuder även gymnasiesärskola samt introduktionsprogram.

Sundstagymnasiet

Här finns många alternativ för dig som vill få användning för din kreativitet och lära dig om kultur och samhälle. på Sundstagymnasiet hittar du estetiska, samhällsvetenskapliga, humanistiska och medieinriktade gymnasieprogram samt gymnasiesärskolans individuella program.

Tingvallagymnasiet

För dig som går i nian och funderar på gymnasievalet väntar nu en ny spännande möjlighet. Tingvallagymnasiet är en effektiv språngbräda för dig som vill jobba inom hälso- och sjukvård, handel, ekonomi eller service- och upplevelseindustrin. De vackra skolbyggnaderna ligger mitt i stan och har en historia som sträcker sig flera hundra år bakåt i tiden.

Älvkullegymnasiet

På Älvkullegymnasiet möts människor med olika mål och intressen, framförallt inom områdena naturvetenskap och teknik. Ta gärna en titt på skolans naturvetenskapsprogram med estetisk inriktning eller skolans internationella TIME-utbildning. På skolan finns också International Baccalaureate-programmet där undervisningen sker på engelska.

search Gymnasieskolor / Program expand Visa alla utbildningar