i Malmö
Vill du veta mer?

Om skolan

Välkommen till Heleneholms gymnasium!

Heleneholms gymnasium är en ny skola. Hos oss handlar allt om introduktionsprogram. Vi erbjuder två varianter av individuellt alternativ och programmet språkintroduktion.

Våra elevers vilja och driv är det som inspirerar oss. Det är era drömmar, ambitioner och energi som gör att framtiden känns så närvarande på Heleneholms gymnasium.

Så arbetar vi

På Heleneholms gymnasium är du som elev viktigast, och därför arbetar vi tillsammans för att varje elev ska trivas, utvecklas och känna gemenskap i skolan.

Vi arbetar klokt, erfarenhetsbaserat, tålmodigt och lyhört för att alla elever ska lyckas så bra som möjligt i sina studier. Vi låter forskningsresultat påverka utvecklingen av vårt arbete. Lärare på skolan deltar i olika forskningscirklar och kollegialt lärande är en viktig del i vårt eget lärande.

Du har tillgång till ett fräscht café, ett välkomnande uppehållsrum samt engagerad och välutbildad personal.

Hos oss får du tillgång till modern IT-utrustning och ett välutrustat bibliotek. Vi är en så kallad 1-1-skola där alla elever får låna en Chromebook.

Kort historik om Heleneholmsgymnasium

Skolan byggdes 1960-62 i typisk sextiotalsstil, Carl Nyrén var arkitekt. Efter invigningen döptes skolan till Heleneholmsskolan. 1965 tilldelades byggnaden Sveriges finaste arkitekturpris, Kasper Sahlin-priset. Skolan har använts som så kallad fackskola och grundskola. Från 1985 har skolan varit en gymnasieskola.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Heleneholms gymnasium

Huvudman

Malmö kommun

Kommunal gymnasieskola

12 gymnasieskolor

Introduktionsprogrammet Ort Recensioner
Introduktionsprogrammet Malmö

Andel lärare med leg. och behörighet

Antal elever per lärare 2023/24

Heleneholms gymnasium 7,7

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan