Utlandsstudier under gymnasiet

Gymnasiestudier utomlands kan ge dig en underbar upplevelse som kan utveckla inte bara dina språkfärdigheter, utan även dig som person! I ett helt främmande land kommer du få chansen att träffa nya vänner från andra delar av världen, lära dig om andra kulturer och se platser du kanske annars inte skulle upptäcka!

Det är mycket att tänka på innan man åker, och det är bra att vara ute i så god tid som möjligt, att kontakta skolan du går i och skolan du ska byta till så långt i förväg du kan. För att göra det enklare för dig har vi på Gymnasium.se samlat information som kan vara bra att ta del av innan du åker. Här kan du läsa om olika sätt att lägga hela eller delar av sina gymnasiestudier utomlands eller om studiehjälp och behörighet i samband med gymnasiestudier utomlands.

Sök språkresor Sök gymnasium utomlands Sök utbytesår/High school

Åk på språkresa under gymnasiet

Att åka på språkresa

Vad innebär det egentligen att åka på språkresa? Här hittar du svaren på dina frågor.

Läs mer om språkresor

Åk på utbytesår eller high school-år under gymnasiet

Utbytesår & High School-år

Ta reda på det du behöver veta om olika ettårsprogram ute i Europa och om High School-år.

Visa mig mer

Hitta svensk gymnasieutbildning utomlands

Svenska gymnasium utomlands

Plugga utomlands? Här hittar du allt du behöver veta kring svensk gymnasieutbildning utomlands.

Jag vill veta mer

Allt om betyg, behörighet och studiehjälp för utlandsstudier

Betyg, behörighet och studiemedel

Behöver du hjälp med behörighet eller har du frågor om studiehjälp? Oroa dig inte. Här har du svaren.

Ge mig svaren

Annonser